شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

یکی از ابزار های حمل و نقل و انتقال کالا در سطح جهانی کانتینر است. کانتینرها از جنس ورق‌ های گالوانیزه کرکره‌ای و ورق رنگی در ابعاد و اندازه‌های مختلف و با شکل و فرم‌های گوناگون ساخته می شوند و به کمک آنها جابجایی و حمل کالا‌های متفاوت، با سهولت بیشتر و سرعت و ایمنی بالاتری انجام می شود.

در این مقاله سعی می کنیم اطلاعات مفیدی در خصوص کانتینر، انواع کانتینر و ویژگی های آنها خدمتتان ارائه کنیم. دعوت می کنیم در ادامه با کالجار همراه باشید.

◾️کانتینر چیست؟

کانتینر ، بارگنج یا shipping container جعبه فلزی بزرگی است با ابعاد استاندارد که کالا در آن قرار داده می‌شود و آن را به وسیله قطار ، کشتی ،هواپیما یا کامیون حمل می‌کنند؛ این واژه به کامیونی که چنین جعبه‌ای را حمل می‌کند نیز اطلاق می‌شود.

تماس با کالجار

کانتینر ها نقش مهمی در جابه جایی بار در صنعت حمل و نقل ایفا می کنند به طوری که تقریبا ۶۰ درصد حمل‌ بار دریایی با کمک کانتینر انجام می‌شود.

◾️ویژگی های کانتینر

کانتینرها به دلیل شرایط مخصوص حمل و نقلی خود باید دارای ویژگی های خاصی باشند که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم :

  1. به دلیل جنس آهنی آن مقاومت بالایی دارد.
  2. عایقبندی مناسب آن مانع از ورود آب به داخل می شود که این امر در حمل و نقل دریایی بسیار حائز اهمیت است.
  3. گنجایش زیاد آن امکان بارگیری حجم زیادی از کالاها را به‌ صورت همزمان می ‌دهد و از این رو بسیار مقرون ‌به‌ صرفه است.
  4. طراحی کانتینر به گونه ای است که عملیات حمل و بارگیری و همچنین تخلیه بار به سرعت انجام می‌ شود.
  5. متناسب با نیاز ، جایگاه و نوع کالا قابل تولید است.
  6. امکان ایجاد هماهنگی بین گنجایش کانتینر و میزان بار وجود دارد.
خواندن  ارسال بارهوایی به استرالیا

مزایای استفاده از کانتینر

◾️مزایایی استفاده از کانتینر برای حمل بار

استفاده از کانتینتر برای حمل و نقل بار مزایایی دارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

◾️معایب استفاده از کانتینر برای حمل بار

◾️انواع کانتینر

کانتینر ها در شکل های مختلفی طراحی شده و دارای ویژگی های خاصی می باشند. در ادامه به معرفی برخی از این نوع کانتینرها می پردازیم :

۱- کانتینر ۲۰ فوت استاندارد

یکی از معمول ترین اسکلت های فلزی برای انبار کالا کانتینر ۲۰ فوت می باشد. که ۸ فوت طول، ۸ فوت عرض و ۸ فوت ارتفاع دارد. این نوع کانتینر دارای ابعاد مناسبی است و به دلیل ضد سرقت بودن از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.

از این نوع کانتینرها که به آنها کانکس هم گفته می شود بیشتر به عنوان بوفه ،کیوسک های خدماتی و یا سازه های مسکونی استفاده می شود.

خواندن  مقایسه ی حمل و نقل ریلی و جاده ای

۲- کانتینر ۴۰ فوت استاندارد

این نوع کانتینر ها از نظر ابعاد بسیار بزرگ و جادار هستند و از آنها برای انتقال بار در صنعت حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی استفاده می شود.

۳- کانتینر بدون سقف

کانتینرهای سرباز یا روباز به کانتینر هایی گفته می شود که فاقد سقف هستند و با یک پارچه برزنتی کالا های بارگیری شده را می پوشانند. این نوع کانتینر ها از نظر حجم به دو دسته ی کانتینر های روباز ۲۰ فوت و روز باز ۴۰ فوت تقسیم می شوند و بیشتر برای کالاهای با ارتفاع بلند مناسب می باشند.

۴- کانتینر یخچالی

کانتینر های یخچالی همان طور که از نامشان پیداست دارای یخچال هستند و به دلیل سیستم خنک کننده ی قوی برای حمل و جابه جایی مواد فاسد شدنی مثل مواد غذایی، محصولات کشاورزی، دارو و… به کار می روند.

کانتینر یخچالدار کالجار

۵- کانتینر تانکری

این نوع کانتینرها دارای فضای مناسب برای حمل و انتقال مایعات به کشورهای مختلف دنیا هستند.

۶- کانتینر حمل گاز

کانتینر های مخصوصی هستند که برای انتقال گاز مورد استفاده قرار می گیرند. جنس این نوع کانتینر ها به گونه ای ساخته می شود که تحمل فشار بالا را داشته باشند و از امنیت مناسبی برخوردار باشند.

۷- کانتینر تهویه دار

از کانتینر های تهویه دار برای حمل مواد غذایی گوناگونی که نیاز به محیط خنک و خاصی برای نگهداری دارند مانند انواع میوه ها و سبزیجات استفاده می شود‌.

۸- کانتینر عایق دار

از کانتینر های عایق دار برای حمل کالا در صنعت حمل و نقل دریایی استفاده می شود، زیرا این کانتینر ها در برابر طوفان و نفوذ آب بسیار مستحکم و عایق بندی شده هستند و سلامت کالا ها را تا رسیدن به مقصد در برابر عوامل جوی تضمین می کنند.

خواندن  روش های ارسال سریع بار به سوئد | ارسال بسته پستی از تبریز به سوئد

کانتینر عایق دار کالجار

◾️از دیگر انواع کانتینر ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

انواع کانتینر

◾️پلمپ در حمل و نقل کانتینری به چه معنا است؟

پلمپ کانتینر ضمانت سالم رسیدن و دست نخوردن کالا از مبدا به مقصد می باشد.

◾️سخن آخر

همان طور که گفته شد کانتینر ها یکی از ابزارهای مهم در امر صادرات و واردات هستند که سلامت کالا ها را تا رسیدن به مقصد تضمین می کنند.

شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار نیز یکی از شرکت های باسابقه در زمینه ترانزیت و ارسال بار بین المللی است که قادر است بارهای شما را به کشور های مختلف دنیا با بهترین سرعت و کیفیت به وسیله ی مناسب ترین کانتینر ها ارسال نماید.

شما هموطنان عزیز می توانید برای آگاهی از شرایط ارسال بار بین المللی و هزینه ی اجاره ی کانتینر ها با شماره های 32605923-041 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *