شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

یکی از پرکاربرد ترین روش های حمل و نقل ؛ حمل و نقل زمینی است که به دو شیوه‌ی حمل و نقل ریلی و جاده ای انجام می‌شود. اگر علاقمند هستید اطلاعات بیشتری در خصوص این دو روش حمل و نقل و مزایا و معایب آنها کسب کنید؛ دعوت می کنیم در ادامه با شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار همراه باشید.

◾️حمل و نقل ریلی چیست؟

به جابه‌جایی بار از طریق مسیرهای ریلی و با استفاده از قطار ، حمل و نقل ریلی گفته می‌شود. در حمل و نقل ریلی انتقال بار از طریق قطارهای باربری و حمل انسان از طریق قطارهای مسافربری انجام می‌گیرد. حمل‌ و نقل ریلی برای جابه‌جایی چوب و آهن، بارهای صنعتی، مواد اولیه، کالای خشک و فله و دیگر کالاها در حجم بالا استفاده می‌شود.

◾️مزایای حمل و نقل ریلی

از مهم ترین مزایای جابه جایی کالا با قطار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با کالجار

حمل بارهای سنگین با قطار

◾️معایب حمل و نقل ریلی

◾️حمل و نقل جاده ای

در روش حمل و نقل جاده ای بار از درب منزل یا هر مبدا دیگری تحویل گرفته و به وسیله ی کامیون یا تریلر دقیقا در نقطه‌ی مورد نظر مقصد تحویل داده می شود. این روش بیشتر برای مسیرهای کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواندن  تفاوت فریت بار و کارگو چیست؟

◾️مزایای حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده ای با کامیون

◾️معایب حمل و نقل جاده ای

◾️مقایسه ی حمل و نقل ریلی با جاده ای

مقایسه اینکه حمل و نقل ریلی بهتر است یا جاده ای؟! کار نسبتا ساده‌ای است و با بیان تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها می توان به راحتی مقایسه نمود که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می شود:

حجم بار : حمل‌ونقل ریلی امکان جابه‌جایی حجم زیادی از بار را نسبت به روش جاده ای دارد.

انرژی : حمل و نقل ریلی در مسافت‌های طولانی سوخت کمتری نسبت به حمل‌ونقل جاده‌ای و یا دیگر حمل‌ونقل‌ها مصرف می کند.

ایمنی : حمل و نقل ریلی امنیت بالایی نسبت به حمل‌ونقل جاده‌ای دارد . و تحقیقات نشان می دهد احتمال وقوع تصادف و یا خسارت جانی در حمل‌ونقل ریلی کمتر است.

خواندن  شرایط ارسال بار به ازبکستان | ارسال سریع بار از تبریز به تاشکند

آلودگی کمتر : حمل و نقل ریلی برای محیط‌زیست بهتر از حمل‌ونقل جاده‌ای است و ایجاد آلودگی نمی کند.

مقایسه حمل و نقل کامیون با قطار

زمان رسیدن کالا به مقصد : زمان رسیدن در وحله ی اول به مسیر قطار و جاده بستگی دارد ولی به طور کلی در حمل و نقل ریلی زمان رسیدن به مقصد بسیار کمتر از حمل و نقل جاده ای است. زیرا قطار تنها در چند ایستگاه از قبل تعیین شده متوقف و بازرسی می شود در حالی که در حمل و نقل جاده ای کامیون ها و تریلر ها در هر پلیس راه متوقف شده و بازرسی می شوند. که در این حالت امکان خسارت به کالاها در زمان بازرسی افزایش می یابد.

هزینه ها : هزینه‌های تعمیر و نگهداری ناوگان ، لوکوموتیو و واگن‌های باری و مسافری بسیار کمتر از هزینه‌های نگهداری وسایل جاده‌ای می‌باشد.

کارهای اداری : قبل از حمل بار از طریق روش ریلی امورات اداری زیادی باید ارسال‌کننده‌ی بار و تحویل‌گیرنده‌ی بار انجام دهند. این در حالی است که در حمل بار از طریق جاده ای این کارهای اداری و کاغذبازی‌ها کمتر است.

استفاده از زمین : راه‌آهن مساحت زیادی از زمین را نمی گیرد ، و برای ساختش به دو مسیر باریک ریلی نیاز است ، درحالی که برای ساخت یک جاده حدودا سه برابر ساخت یک راه‌آهن زمین نیاز است.

آلودگی صوتی : صداهایی که از یک وسیله‌ی نقلیه در جاده تولید می‌شود بسیار مخرب‌تر از صدایی است که از یک قطار تولید می‌شود.

◾️سخن آخر :

هردو سیستم حمل و نقل جاده ای و ریلی مزایا و معایب خاص خود را دارند و نمی توان به طور قطع بهترین آن ها را انتخاب کرد .بنابراین شما باید بر اساس نوع کالا، مقصد، اهمیت زمان رسیدن بار به مقصد و … با مقایسه حمل و نقل ریلی و جاده ای مناسب ترین روش حمل را انتخاب کنید تا علاوه بر تضمین امنیت بار ، در وقت و هزینه هایتان صرفه جویی شود.

خواندن  حمل بار از امارات و دبی به صورت هوایی

اگر قصد جابه جایی کالا با حمل و نقل ریلی را دارید؛ شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار آماده ارائه خدمات به شما هم وطنان عزیز می باشد. لطفا جهت آگاهی از شرایط و هزینه ها با دفتر راه آهن تبریز با شماره 0989141146976 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *