شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

هواپیماهای باربری یا کارگو مختص جابه جایی بار طراحی شده اند و کاملا متفاوت از هواپیماهای مسافربری هستند. اگر علاقمند هستید در خصوص هواپیمای باری، ویژگی ها و انواع آن اطلاعات بیشتری کسب کنید دعوت می‌کنیم در ادامه با شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار همراه باشید.

◾️هواپیمای باربری چیست؟

هواپیمای باربری یک هواپیمای ترابری بال ثابت است که به‌منظور جابه‌جایی بار و کالا طراحی و ساخته شده است. این نوع هواپیما دارای درب های بزرگ برای تخلیه بار است و در برخی از این هواپیماهای باربری، دماغه ی هواپیما برای ورود و خروج محموله باز و بسته می شود.

از این نوع هواپیما ها علاوه بر جابه جایی مواد غذایی و پوشاک برای جابه جایی انواع بار مانند تجهیزات نظامی سنگین، ابزارآلات مورد نیاز در صنعت هواپیما‌سازی و حتی جابه جایی فضاپیما‌ها در سراسر جهان استفاده می شود.

تماس با کالجار

◾️ویژگی های هواپیمای باری

هواپیماهای باربری نسبت به هواپیماهای مسافربری دارای ویژگی هایی خاص می باشند که در ادامه به معرفی برخی از آنها میپردازیم :

◾️انواع هواپیمای باربری

در این بخش به معرفی برخی از شناخته شده ترین هواپیماهای باربری جهان میپردازیم :

۱- هواپیمای آنتونوف 225

بزرگترین و غول پیکرترین هواپیمای باربری جهان هواپیمای آنتونوف 225 (Antonov An-225) است که ساخت شرکت آنتونف اوکراین بوده و با داشتن 6 موتور قدرتمند توانایی حمل 250 تن بار را دارد. مخازن سوخت این هواپیما قابلیت سوختگیری به میزان 28p تن را دارا می‌باشد و در حالت عادی در هر ساعت 18 تن سوخت مصرف می‌کند و با بار، قابلیت پرواز به مدت 12 ساعت را دارد.

خواندن  انواع روش های ارسال بار به کشور روسیه | ارسال کالا به روسیه

آنتونف 225 وزنی معادل 8 فروند بوینگ 737 دارد. طول این هواپیمای غول پیکر 84 متر است که با این طول می‌تواند بدنه یک بوینگ 737 را در خود جای دهد. ارتفاع خلبان از زمین نیز 10 متر می‌باشد . این نوع هواپیما در سال 1988 به‌منظور تقویت و حمل شاتل‌های فضایی روسیه وارد صنعت هواپیمایی این کشور شد .

اما امروزه از آن برای جابه‌جا کردن اشیاء سنگینی مانند ژنراتور‌های 150 تنی و لوکوموتیو استفاده می‌شود. از دیگر قابلیت‌های این نوع هواپیما می‌توان به حمل بار به‌صورت خارجی و بر روی بدنه هواپیما اشاره کرد. ‏به این صورت که بالای این هواپیمای باربری بخشی تعبیه شده تا بتواند بارهای بسیار سنگین را حمل کند.

هواپیمای باربری آنتونوف 225

۲- هواپیمای بوئینگ 8-747 دریم لیفتر

یکی دیگر از بزرگترین هواپیماهای باربری جهان ؛ هواپیمای بوئینگ 8-747 (Boeing 747-8) است که دارای 4 موتور قدرتمند بوده و توانایی حمل 137 تن بار را دارد. همچنین بدنه ی این نوع هواپیما به‌گونه‌ای طراحی شده تا هواپیما بتواند بار‌های بسیار سنگین و بزرگ را با طراحی‌های غیرمعمول حمل و نقل کند.

۳- هواپیمای لاکهید 5-C گلکسی

لاکهید 5-C گلکسی (Lockheed C-5 Galaxy) نیز بزرگترین هواپیمای باری در جهان است که مخصوص نیرو‌های نظامی آمریکا طراحی و ساخته شده است. این نوع هواپیمای ترابری برای حمل بار‌های بسیار سنگین و بزرگ مانند هلیکوپتر، تانک و تجهیزات نظامی نیرو‌های نظامی آمریکا استفاده می‌شود. و می تواند 129 تن بار که شامل 5 هلیکوپتر و 6 موشک می‌شود را جابه جا کند.

خواندن  حمل هوایی بار از چین به ایران | دریافت کالا از چین در تبریز

طول این هواپیمای نظامی آمریکا چیزی معادل اندازه یک زمین فوتبال است.

هواپیمای لاکهید 5-C گلکسی

۴- هواپیمای آئرو سوپر گوپی

یکی از قدیمی ترین و غول پیکر ترین هواپیماهای باری جهان هواپیمای آئرو سوپر گوپی است که توسط صنایع هواپیماسازی ایرباس ساخته شد و در سازمان ناسا برای حمل و نقل فضاپیماها و تجهیزات فضایی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع هواپیمای دلفینی شکل در دو مدل SG و SET تولید شده که تعداد آن در دنیا فقط 5 فروند است.

از این نوع هواپیما به‌منظور حمل و نقل فضاپیمای اوریون که در سال 2018 به فضا پرتاپ شد نیز استفاده شده است.

۵- هواپیمای آنتونوف An-124 کندر

یکی دیگر از هواپیماهای غول آسای نظامی که اقدام به باربری محموله می کند هواپیمای آنتونوف An-124 کندر است. که در ارتش روسیه مورد استفاده قرار می گیرد. این هواپیما در سال 1984 ساخته شده است و توانایی بارگیری بیش از 165 تن بار را دارد.

۶- هواپیمای بلوگا ( نهنگ سفید باری) :

بلوگا ال ایکس، هواپیمایی غول آسا به شکل نهنگ و دلفین است که بارهای عظیم الجثه با طراحی های نامتعارف و عجیب را تا وزن 52 تن جابه جا می کند. این نوع هواپیما دارای دو موتور قدرتمند ،ارتفاع حدود 63 متر و در 3 طبقه می باشد. و بارهای بزرگ و سنگین از طریق قسمت پهن هواپیما که نوک نهنگ است، جابجا می شود.

از دیگر قابلیت های این نوع هواپیما مجهز بودن به سیستم تنظیم دما می باشد تا بارهای حساسی مانند ماهواره های فضایی به سلامت به مقصد برسند.

هواپیمای بلوگا

۷- هواپیمای بوئینگ C-17 گلوبمستر 3

یکی دیگر از بزرگترین هواپیماهای باربری در دنیا هواپیمای بوئینگ گلوبمستر 3 می باشد که به عنوان هواپیمای نظامی در اختیار ارتش آمریکا است. این نوع هواپیما به دلیل سرعت بالا در جابجایی نیروها و حتی مجروحان جنگی، باعث افزایش قدرت ناوگان باربری و نظامی نیروی هوایی آمریکا شده است.

خواندن  ارسال بار هوایی به کیش از داخل کشور | ارسال در سریعترین زمان ممکنه

۸- هواپیمای کاوازاکی C-2

هواپیمای باربری کاوازاکی C-2 که در گذشته با نام XC-2 شناخته می شد؛ یکی از بزرگترین هواپیماهای باربری است که توسط کشور ژاپن برای رفع نیازهای نیروی دفاع هوایی ژاپن به صورت پیشرفته طراحی و ساخته شده است. این نوع هواپیما توانایی حمل حدود 38 تن بار را دارد .

هواپیمای باربری کاوازاکی سی 2

۹- هواپیمای ایرباس اطلس ( A400M )

این نوع هواپیما یک هواپیمای حمل و نقل نظامی چهار موتوره توربوپروپ اروپایی است. که توسط ایرباس نظامی به عنوان یک هواپیمای هوایی تاکتیکی با قابلیت های استراتژیک برای جایگزینی هواپیماهای حمل و نقل قدیمی طراحی شده است.

۱۰- هواپیمای ایلوشین 76 یا کاندید

ایلوشین یک هواپیمای ترابری و چند منظوره استراتژیک است که در سال 1967 به عنوان جایگزین برای هواپیمای آنتونوف 12 ساخته شده است. این هواپیما دارای ۴ موتور قدرتمند بوده و از آن به منظور انتقال ماشین آلات سنگین به دورترین و فقیر ترین مناطق روسیه استفاده می شده است.

هواپیمای باربری ایلوشین 76

۱۱- هواپیمای بوئینگ سی_17

یکی دیگر از بزرگترین و مجهزترین هواپیماهای باربری موجود در نیروی هوایی آمریکا هواپیمای بوئینگ سی_۱۷ می باشد. این هواپیما دارای 4 موتور قدرتمند از نوع موتور بوئینگ 747می باشد. و با طول 53 متر توانایی نشستن و برخاستن و دور زدن در باند های کوچک را دارد.

از این نوع هواپیما برای جابه جایی انواع بار و نیروهای نظامی با بالاترین سرعت استفاده می شود.

◾️سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم با معرفی بزرگترین هواپیما های باربری دنیا اطلاعات بیشتری را خدمتتان ارائه کنیم، امیدواریم مفید واقع شود. شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار در زمینه ارسال بارهای بین المللی از طریق هوایی، دریایی، زمینی وریلی آماده ی ارائه خدمات به شما هموطنان عزیز می باشد. لطفا جهت آگاهی از شرایط ارسال بار و قیمت ها با شماره های 32605923-041 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *