شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

معمولا اصطلاح فریت بار برای ارسال کالا و بار با مقاصد شخصی به کشور دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر علاقمند هستید در خصوص فریت بار و کاربردهای آن اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ دعوت می کنیم در ادامه با شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار همراه باشید.

◾️فریت بار چیست؟

فریت (freight) در لغت به‌معنای «بار» است. فریت بار نیز به ارسال کالا یا بار شخصی به وسیله ی هواپیما، قطار ، کامیون و کشتی به کشور دیگر گفته می شود. به عبارت دیگر فریت بار به معنی امکان ارسال مازاد بار مسافر بدون پرداخت جریمه و با هزینه بسیار کمتر و البته ایمن‌تر است.

بهترین روش فریت بار نیز ؛ فریت بار هوایی است.

تماس با کالجار

◾️کاربرد های فریت بار

از فریت بار هوایی عموما مهاجرین و دانشجویان برای ارسال اثاثیه منزل ( یخچال ، فرش ، مبل و…) و لوازم شخصی به کشور مقصد استفاده می کنند. همچنین گاهی ممکن است مسافری کالاهای بیشتر از حد مجاز ( ۲۰_۳۰ کیلو) با خود حمل کند که در این صورت باید جریمه ی سنگینی پرداخت کند.

فریت بار هوایی

برای جلوگیری از جریمه مسافر می تواند قبل از انجام پرواز با مراجعه به ترمینال بار فرودگاه بار خود را با مبلغی کمتر از یک سوم جریمه های اضافه بار به مقصد دلخواه خود با هواپیمای باری فریت نمایند.

فریت بار معمولا در ۴ تا ۵ روز انجام می شود و گیرنده کالا می تواند با مراجعه به فرودگاه مقصد و قسمت انبار بارهای ورودی ،با دریافت مدارک بار نسبت به ترخیص و تحویل بار خود اقدام کند.

توجه داشته باشید بار فریت معمولا تا ۴۸ ساعت می‌تواند به‌صورت رایگان در انبار فرودگاه مقصد بماند، ولی برای ماندن بیشتر از ۴۸ ساعت، باید هزینه اضافی بپردازید.

◾️مزایای استفاده از فریت بار

خواندن  شرایط حمل حیوانات با هواپیما

◾️انواع فریت بار

فریت بار زمینی

ارسال خرده بار به صورت زمینی و از طریق کامیون به کشورهای اروپایی، آمریکا و استرالیا و دیگر کشورهایی که از نظر مسافت دور تر هستند مقرون به صرفه نیست.

فریت بار زمینی

فریت بار ریلی

فریت بار از مقصد ایران به کشورهای اروپایی و آمریکا و … به دلیل نداشت زیرساخت ها امکان پذیر نیست.

فریت بار هوایی

بهترین روش برای ارسال خرده بار از وزن ۴۵ کیلوگرم تا وزن های بالا به مقصد کشور های مختلف دنیا استفاده از فریت بار هوایی است. فریت بار هوایی محدودیت‌های کمتر و امنیت بیشتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.

فریت بار با کشتی

زمانی که وزن بار شما کمتر از ۵۰۰ کیلو گرم است حمل بار زمینی به بندر و از بندر با کشتی به هیچ وجه مقرون به صرفه نخواهد بود.

◾️مراحل فریت بار

خواندن  اصلاحات رایج در حمل هوایی

◾️زمان فریت بار

فریت بار به طور کلی ۴_۵ روز طول می کشد. اما این زمان ممکن است تحت تاثیر عوامل بسیاری مانند تعداد پرواز هواپیمایی از کشور مبداء ،رزرو هواپیمایی حمل کننده جهت مسیر مورد تقاضای مسافر، قوانین ترانزیت در کشور ثالث و… تغییر کند. نکته ی مهم اینکه حتما بایداز دو هفته قبل با شرکت خدمات دهنده هماهنگ باشید.

در صورتی که تعداد پروازها بین تهران و کشور مقصد، در طول هفته انجام شود، ممکن است بار ۴۰-۵۰ کیلویی در ۲۴ ساعت هم به مقصد برسد.

◾️هزینه فریت بار چقدر است؟

هزینه فریت بار به وزن و حجم بار ، فاصله تا کشور مقصد ، روش ارسال بار (هوایی یا دریایی یا زمینی) ، هزینه شرکت فریت بار، مالیاتی که برای بار تعیین می‌شود ، خدمات شرکت حمل و نقل بستگی دارد.

◾️هزینه خدمات شرکت حمل و نقل شامل موارد زیر است:

شرکت های هواپیمایی معمولا هزینه های دریافتی را براساس طبقه بندی زیر دریافت می کنند.

فرق فریت بار با کارگو

◾️تفاوت فریت بار با کارگو چیست؟

کارگو، در اصطلاح به معنای «حمل و انتقال وسایل و بسته‌ها به قصد تجاری» است. در حالی که فریت بار به معنای ارسال بار شخصی است.

خواندن  ترخیص کالا از گمرک بازرگان | راهنمای ترخیص سریع کالا از بازرگان

برای فریت معمولا از هواپیماهای مسافربری برای ارسال بار استفاده می‌شود اما در مورد کارگو معمولا از هواپیماهای بزرگتر استفاده می‌شود.

برای فریت بار باید از ۲ هفته زودتر از پرواز خود با شرکت‌های فریت بار هماهنگ کرد زیرا فریت بار ۲_۳ روز زود تر از پرواز مسافر انجام می شود. در حالی که در کارگو چنین محدودیتی وجود ندارد.

◾️کالا های ممنوع در فریت بار

◾️مدارک لازم برای فریت بار

◾️نکات مهم در فریت بار

۱- وسایل حجیم ولی کم‌وزن را فریت نکنید. از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

۲- وسایل شکستنی مثل آینه، شیشه، بوفه و… حتما باید داخل جعبه ی چوبی ارسال شوند.

۳- برای ارسال بار به کشور های اروپایی و آمریکا جعبه چوبی باید سم پاشی گردد ومدارک مربوط به آن به بارنامه الصاق شود . در غیر این صورت گمرک کشور مقصد بسته را ترخیص نمی کند.

◾️سخن آخر

اگر قصد خروج از کشور به همراه بار را دارید ؛فریت بار بهترین روش برای ارسال کالای شما می باشد. در این راستا شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار که در زمینه ارسال بارهای بین المللی از طریق هوایی، دریایی، زمینی وریلی فعالیت می کند، آماده ی ارائه خدمات به شما هموطنان عزیز می باشد. لطفا جهت آگاهی از شرایط فریت بار ، قیمت ها و آگاهی از کالاهای ممنوعه با شماره های 32605923-041 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *