شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

فرش ایران اعم از دستبافت و ماشینی به دلیل کیفیت بالا و لوکس بودن در دنیا شناخته شده است. به همین دلیل بسیاری از ایرانی ها دوست دارند در زمان مهاجرت فرش های منزل خود را با خود منتقل کنند و یا برای دوستان و آشنایان خود به عنوان هدیه فرش ارسال کنند.

اگر شما هم قصد ارسال فرش به کشورهای دیگر را دارید یا در زمینه ی صادرات فرش فعالیت می کنید و علاقمند هستید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید؛ دعوت می کنیم در ادامه با شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار سیر پرواز همراه باشید.

روش های ارسال فرش به خارج از کشور

امکان ارسال فرش به خارج از کشور به سه روش هوایی ، دریایی و زمینی امکان پذیر است. در روش دریایی هزینه ی ارسال کمتر است اما مدت زمانی زیادی طول می کشد محموله به مقصد برسد و مناسب بارهایی با حجم و وزن بالای 2 تن می باشد.

تماس با کالجار

حمل فرش به شکل زمینی نیز چیزی مابین روش هوایی و دریایی است یعنی هزینه های آن کمتر از حمل هوای است ولی سرعتش از حمل دریایی بیشتر است. اما محدودیت این روش این است که به روش زمینی نمی توان به کشورهایی که در قاره آمریکا ، استرالیا  و کشورهایی که در شرق آسیا هستند بار ارسال کرد.

و اما بهترین روش ارسال فرش به خارج از کشور روش هوایی است . در این روش بار پس از بسته بندی مخصوص از طریق هواپیما و در کمترین زمان ممکن و با ایمنی بالا به سراسر دنیا ارسال می شود. البته هزینه ی آن نسبت به روش دریایی بالاتر است.

روش های ارسال هوایی فرش به خارج از کشور

فرش را می توان مانند تمام کالاهای دیگر به دو روش همراه مسافر و یا کارگو از کشور خارج نمود.

در روش همراه مسافر؛  هر مسافری به مقصد خارج از کشور تنها می تواند 20 متر مربع فرش (تقریبا یک قالیچه 6 متری) دستبافت را باخود منتقل کند. یعنی تعداد فرش مهم نیست فقط نباید جمع متراژ آن از 20 متر مربع زیادتر باشد.

در روش کارگو ؛ که برای ارسال بارهای تجاری و اضافه بار مسافری استفاده می شود. تنها می توان 2 تخته فرش دستبافت منتقل کرد. و بیشتر از این میزان نیازمند اخذ مجوز های لازم از گمرک است.

خواندن  روش های ارسال بار به عراق

در روش هوایی 1-2 روز پس از صدور بارنامه، پرواز صورت گرفته و فرش به فرودگاه مقصد ارسال می گردد. برای ترخیص نیز شما باید شخصاً و یا به وسیله وکیل قانونی به فرودگاه مراجعه و کارهای ترخیص را انجام دهید.

توجه داشته باشد سیاست های فرودگاه های مقصد از کشوری به کشور دیگر متفاوت است . بنابراین قبل از ارسال بار اطلاعات خود را در زمینه قوانین فرودگاه مقصد به روز رسانی کنید. همچنین در صورتی که در مدت زمان مشخصی اقدامات ترخیص را انجام ندهید بار به انبار فرودگاه منتقل شده و مشمول پرداخت هزینه های نگهداری است.

ارسال هوایی فرش دستبافت از تبریز به خارج از کشور

امکان ارسال فرش دستبافت از شهر تبریز به بسیاری از کشور های دنیا مانند کانادا ، آلمان ، استرالیا ، برزیل ، چین ، ترکیه و…  امکان پذیر است.

فرش دستبافت ایرانی به ویژه فرش آذربایجان به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد از طرح و نقش گرفته تا ابریشم و پشم استفاده شده در آن و روش بافت در دنیا شناخته شده است و طرفداران زیادی از سراسر جهان دارد. شرکت کالجار سیر پرواز تلاش می کند فرش دستبافت شما را با بسته بندی مناسب در کوتاه ترین زمان و با هزینه ی بسیار مناسب به کشور مقصد ارسال نماید. همچنین در صورتی که بار شما زیاد باشد، خود شرکت مجوزهای لازم را از گمرک دریافت خواهد کرد.

کالجار تجربه ای طولانی در ارسال فرش به خارج از کشور دارد و از این رو امکان انتقال فرشهای شما بدون هیچ گونه آسیب توسط این شرکت حمل و نقل امکان پذیر می باشد. بدین منظور پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با کالجار در تماس باشید …

شرایط ارسال و صادرات فرش با هوایپما

ارسال هوایی فرش ماشینی به خارج از کشور

در صورتی که فرش ارسالی از نوع ماشینی است هیچ محدودیتی برای ارسال آن وجود ندارد. و به راحتی می توان به سراسر دنیا ارسال نمود.   در صورتی که در تبریز یا شهرهای مجاور سکوت دارید و قصد ارسال فرش به خارج از کشور را دارید برای آگاهی از شرایط و هزینه ها با دفتر شرکت کالجار واقع در فرودگاه شهید مدنی تبریز تماس بگیرید.

ارسال هوایی تابلو فرش به خارج از کشور

در مورد ارسال تابلو فرش به خارج از کشور نیز محدودیت های خاصی وجود ندارد و مسئله ای که اهمیت دارد نحوه ی بسته بندی تابلو ها است تا در طول انتقال دچار صدمه نشوند.

خواندن  معروفترین فرودگاه های ترکیه

و در صورتی که تابلو فرش بسیار نفیس و جزو آثار هنری ارزشمند باشد، نیازمند بررسی های گمرکی خواهد بود. در صورتی که قصد ارسال تابلو  فرش از تبریز و تهران به خارج از کشور دارید ، برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر شرکت کالجار تماس حاصل نمایید.

مراحل ارسال هوایی فرش به خارج از کشور

فرایند ارسال به ترتیب شامل موارد زیر می باشد :

شیوه ی بسته بندی فرش دستبافت و ماشینی در حمل هوایی

 فرش های دستبافت و ماشینی به دو مدل رولی و یا تا کردن قابل بسته بندی هستند. اینکه کدام شیوه را انتخاب کنیم به جنس فرش بستگی دارد. معمولا فرش های ابریشمی به دلیل نرمی و لطافتی که دارند به راحتی قابل تا کردن هستند. اما در فرش های دستبافت پشمی و فرش های ماشینی تا کردن باعث آسیب به فرش می شود. در نتیجه رول کردن روش بهتری است. البته اندازه ی هواپیمایی که بار به وسیله ی آن ارسال می شود نیز مهم است. در خطوط هوایی ایرانی به دلیل کوچک بودن فضای هواپیما امکان حمل فرش هایی با بسته بندی رولی که بیش از 3 متر هستند وجود ندارد.

نحوه ی بسته بندی نیز در حفظ سلامت کالا بسیار مهم است و باید به شکل اصولی بسته بندی شود. لذا توصیه می شود خودتان فرش را بسته بندی نکنید. فرش در بازرسی فرودگاه پس از اینکه توسط ارزیاب کنترل شد ، توسط همکاران ما به شکل استاندارد بسته بندی خواهد شد تا در سلامت کامل به مقصد فرستاده شود.

نکات مهم در خصوص ارسال فرش به خارج از کشور

1- ارسال فرش‌های دستباف قدیمی و عتیقه که جزو میراث فرهنگی به شمار می روند ، مجاز نبوده و در صورت کشف، به عنوان کالای قاچاق تلقی شده و برخورد قانونی می شود.

خواندن  معرفی انواع هواپیمای باربری در جهان

2-  همراه بردن فرش با مسافر به کشورهای عربستان، سوریه و عراق ممنوع  است.

3- ارسال بیش از دو قطعه فرش دستبافت نیازمند دریافت مجوز های خاص گمرکی است.

4-ارسال فرش و هر نوع کالای دیگری به طور مستقیم به ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی ممنوع است. البته این به این معنا نیست که اصلا نمی توان فرش را به این کشور ها ارسال کرد. بلکه می توان فرش  را به مقصد دبی ارسال نموده و از آنجا به امریکا حمل کرد .در این صورت علاوه بر هزینه های حمل از ایران به دبی و دبی به امریکا ، یک هزینه ترانزیت در دبی هم به هزینه ها اضافه خواهد شد.

5- وزن هر تخته فرش 12 متری به صورت متوسط 40 کیلوگرم، هر تخته 9متری 33 کیلوگرم و هر تخته 6 متری 25 کیلوگرم می باشد.

هزینه ی ارسال هوایی فرش به خارج از کشور

هزینه ی ارسال هوایی فرش به نوع فرش ( دست بافت، ماشینی یا تابلو فرش) ، ارزش ریالی فرش ،  تعداد و حجم فرش ، مسافت ( فاصله ی مبدا تا مقصد ) ، شرکت ارائه دهنده ی خدمات ، هزینه بسته بندی، توزین، کرایه حمل تا فرودگاه و… بستگی دارد. برای آگاهی از قیمت دقیق ارسال فرش با دفتر شرکت کالجار تماس حاصل نمایید.

سخن آخر

همان طور که اشاره شد بر اساس قوانین امکان ارسال فرش دستبافت تا دو تخته به سایر کشورها به جز  عربستان، سوریه و عراق امکان پذیر است و برای ارسال تعداد بیشتر نیاز به دریافت مجوز های لازم از گمرک کشور می باشد. اما برای ارسال فرش های ماشینی محدودیتی وجود ندارد.

در نهایت اینکه شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار تلاش می کند بار فرش شما را از مقصد تهران – فرودگاه بین المللی امام خمینی و تبریز- فرودگاه شهید مدنی به کشور های مختلف دنیا با بهترین کیفیت و مناسب ترین هزینه ارسال نماید. در صورتی که قصد ارسال فرش دارید؛ برای آگاهی از شرایط و هزینه می توانید با دفتر شرکت بین المللی کالجار سیر پرواز با شماره ی 0989141146976 تماس حاصل فرمایید. همکاران ما آماده ی ارائه ی خدمات و مشاوره ی رایگان به شما هموطنان عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *