شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

عراق یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران است که در سالیان اخیر به یکی از اصلی ترین مقاصد برای صادرات کالا از ایران تبدیل شده است به همین دلیل ارسال بار به عراق می تواند سود آوری بسیار خوبی برای تجار داشته باشد.

اگر شما هم علاقمند هستید در خصوص روش های ارسال بار به کشور عراق اطلاعات بیشتری کسب کنید، دعوت می کنیم در ادامه با شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار همراه باشید.

ارسال بار به عراق به چه معناست ؟

ارسال بار به عراق می تواند شامل بارهای شخصی مانند اثاثیه منزل ، هدیه یا سوغاتی برای دوستان و آشنایان و یا بارهای تجاری باشد که به قصد صادرات به این کشور ارسال می شود. ارسال بار به عراق مانند ارسال به سایر کشورهای دنیا قوانین و مقررات خاص خود را دارد و قبل از ارسال باید از قوانین گمرک ایران و عراق و باید و نباید های ارسال کالا مطلع شوید تا در هنگام ارسال در گمرک به مشکل برخورد نکنید.

تماس با کالجار

در حال حاضر بیشترین ارسال بار برای محصولات کشاورزی ، میوه و سبزیجات ، محصولات لبنی ، زعفران ، حبوبات ، شیرینی و خشکبار، لباس و پوشاک ، فرش ، مصالح ساختمانی و محصولات صنعتی می باشد که بازار بسیار مناسبی را برای بازرگانان ایرانی فراهم کرده است.

روش های ارسال بار به عراق

روش های ارسال بار به عراق

ارسال انواع بار به کشور عراق به روش های مختلف هوایی ، دریایی ، زمینی و یا ترکیبی از آنها امکان پذیر است که هر کدام قوانین خاص خود را دارند. در زیر به تشریح این روش ها می پردازیم.

روش هوایی :

سریع ترین روش ارسال بار به عراق استفاده از حمل و نقل هوایی است که از طریق یکی از فرودگاه های بین المللی کشور انجام شده و محموله در یکی از شهر های عراق که دارای فرودگاه بین المللی است مانند بغداد، نجف، سلیمانیه و اربیل تخلیه می شود. این روش هزینه ی بیشتری نسبت به روش های دیگر دارد. اما برای ارسال بارهای گران قیمت مانند زعفران یا ارسال نمونه بار های تجاری مناسب است.

خواندن  ترخیص کالا از گمرک بازرگان | راهنمای ترخیص سریع کالا از بازرگان

روش دریایی :

در این روش بار از بندر خرمشهر به شهر های جنوبی عراق که دارای بندر هستند مانند بندر ام القصر بصره ارسال می شود. این روش برای ارسال بارهایی که بیشتر از 1000 تن هستند به صرفه است و تا 2200 تن بار را می توان منتقل کرد.

روش زمینی :

یکی از رایج ترین و ارزانترین روش های ارسال بار به عراق استفاده از حمل و نقل زمینی است. زیرا عراق در همسایگی کشور ما قرار دارد و به دلیل داشتن بزرگترین مرز مشترک به راحتی می توان با کمترین هزینه محموله را بصورت حمل جاده ای و با انواع تریلی چادری، کفی، یخچالی، سوختی ارسال نمود. پایانه های مرزی ایران و عراق شامل پایانه مهران، تمرچین، باشماق، چزابه، سیران بند، پرویزخان، سردشت، سومار، خسروی است. این پایانه ها بیشترین حجم مبادلات تجاری ایران و عراق را دارند.

همچنین ارسال زمینی بار به عراق به دو روش مستقیم و غیر مستقیم ( ترانشیپ ) قابل انجام است. در روش مستقیم بار تا مقصد مورد نظر در کشور عراق ارسال می شود اما در روش غیر مستقیم بار تا مرز ایران و عراق منتقل می گردد و ادامه ی مسیر توسط تریلر های عراقی طی می شود.

این روش به دلیل سرعت بالای جابه جایی و هزینه ی مناسب،  سودآوری بسیار بالایی دارد.

ارسال خرده بار به عراق

گاهی اوقات میزان بار ارسالی به عراق کمتر از حجم یک تریلر است که در اصطلاح به آن خرده بار می گویند. در چنین شرایطی برای کاهش هزینه ی حمل نیازی به کامیون فول تراک یا دربستی نیست و می توان چندین خرده بار را در یک تریلر بارگیری و ارسال نمود.این روش از امنیت کامل برخوردار است زیرا بر روی تمام بسته بندی ها نام صاحب کالا و مقصد درج می شود و در هنگام بارگیری و تخلیه با چک لیست که لیست اقلام در آن درج شده مطابقت داده می شود. بنابراین با خیالی آسوده می توانید خرده بار خود را به شهر های مختلف عراق مانند کربلا ، نجف ، بغداد و… ارسال کنید. ارسال به صورت خرده بار هزینه ی کرایه ی کمتری دارد.

خواندن  روش های ارسال بار به ترکیه

همچنین برای ارسال بسته های کوچک ( 10-15 کیلوگرم) می توانید از خدمات پست بین الملل استفاده کنید. و اگر میزان بار بیشتر از 20 کیلوگرم است بهتر است از خدمات فریت بار هوایی استفاده کنید.

مراحل ارسال بار به عراق

مراحل ارسال بار به عراق

مراحل ارسال بار به عراق به ترتیب شامل موارد زیر است:

1- تماس با دفتر شرکت کالجار و دریافت مشاوره رایگان

2- بازدید کارشناسان ما از بار و انجام بسته بندی بر اساس استاندارد های تعریف شده

3- انجام عملیات بارگیری

4- حمل از مبدا به سمت پایانه مرزی

5- انجام تشریفات گمرک صادراتی یا ترانزیتی در ایران

6- تهیه اسناد بازرسی و اسناد تجاری صادراتی

7- انجام عملیات تخلیه و بارگیری مرزی و تشریفات مرز خروجی

8- انجام تشریفات گمرک وارداتی و ترانزیتی در کشور عراق

9-اخذ گواهی مبداء و اینویس تابید شده ی سفارت عراق

10- اخذ مجوز واردات (اجازه استیراد)

11- پیگیری و اخذ موافقات معافیت گمرکی در عراق برای پروژه های معاف از مالیات

12-  تکمیل فرآیند اعتبارات اسنادی و تحت LC در کشور عراق

13- حمل در عراق به طرف مقصد

14- تخلیه کالا در انبار خریدار در کشور عراق

ارسال بار از تبریز به عراق

در صورتی که در تبریز یا دیگر شهرهای غربی کشور هستید و قصد دارید انواع مواد غذایی ، میوه ، دستگاهای صنعتی و.. را به عراق صادر کنید ، ما می توانیم بار شما را با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان از طریق پایانه های مرزی به صورت زمینی به شهر های زیر ارسال کنیم.

  • ارسال بار به سليمانيه
  • ارسال بار به اربيل
  • ارسال بار به موصل
  • ارسال بار به بصره
  • ارسال بار به سامرا
  • ارسال بار بغداد
  • ارسال بار به نجف
  • ارسال بار به كربلا
  • ارسال بار به کاظمین
  • ارسال بار به کرکوک
  • ارسال به کردستان عراق

برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت کالجار تماس بگیرید.

خواندن  چه کالاهایی برای ارسال توسط هواپیما ممنوع است ؟

ارسال بار از تهران به عراق

امکان ارسال انواع بار از فرودگاه بین المللی امام خمینی به فرودگاه های بین المللی عراق وجود دارد. همچنین در صورتی که حجم بار زیاد باشد( بیش از هزار تن می توان از ترکیبی از روش های زمینی و دریایی استفاده کرد. به این صورت که بار به صورت زمینی به بندر خرمشهر منتقل و از آنجا با کشتی به بنادر عراق ارسال می شود.

 ارسال بار از عراق به ایران

ارسال بار از عراق به ایران نیز به صورت هوایی ، دریایی و زمینی امکان پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر شرکت کالجار تماس حاصل کنید.

هزینه ی ارسال بار به عراق

هزینه ی ارسال بار به عراق به روش ارسال بار ( زمینی، هوایی، دریایی)، نوع بار و ارزش آن ،حجم و وزن بار ، مسافت (فاصله ی مبدا تا مقصد)، شرکت ارائه دهنده ی خدمات ، هزینه گمرک و… بستگی دارد. برای استعلام قیمت دقیق با دفتر شرکت کالجار تماس حاصل فرمایید.

بهترین شرکت حمل بار به عراق

همان طور که اشاره شد از روش های مختلف هوایی ، زمینی و دریایی می توان برای ارسال بار به عراق استفاده کرد که هر کدام از این روش ها قوانین خاص و مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در صورتی که قصد ارسال بار به کشور عراق و شهرستان های آن را دارید؛  ما در شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار آماده ی ارائه خدمات به شما هموطنان عزیز هستیم تا بتوانیم محموله ی شما را با کیفیت بالا و هزینه ی مناسب به کشور عراق منتقل کنیم. همچنین کلیه بارهای ارسالی دارای بیمه نامه ی معتبر بین المللی هستند که در صورت بروز هر حادثه ی غیر قابل پیش بینی از قبیل تصادف ، آتش سوزی ، سرقت و.. خسارات احتمالی را جبران می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ارسال بار و آگاهی از هزینه ها با دفتر شرکت کالجار تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *