شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

یکی از قدیمی ترین و مهم ترین گمرک های کشور، گمرک تبریز می باشد که از 80 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در زمینه ی واردات و صادرات کالا فعالیت می کند.

اگر شما هم در این حوزه فعالیت می کنید و علاقمند هستید در خصوص نحوه ی ترخیص کالا از گمرک تبریز، اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ دعوت می کنیم در ادامه با شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار سیر پرواز همراه باشید.

گمرک تبریز

گمرک تبریز در قسمت غربی شهر تبریز و در مسیر جاده ترانزیت ایران و ترکیه واقع شده است. این گمرک از قسمت شمالی به اداره راه و ترابری از قسمت شرق به جاده تبریز مراغه و از قسمت های جنوبی و غربی به راه آهن منتهی می شود.

تماس با کالجار

ترخیص کالا از گمرک تبریز

ترخیص کالا از گمرک تبریز

ترخیص کالا از گمرک تبریز طبق مراحل زیر انجام می شود:

1- ثبت اظهارنامه در سامانه اینترنتی گمرک :

اولین مرحله در ترخیص کالا ارائه ی اظهار نامه می باشد. برای این منظور ابتدا کلیه ی مدارک مورد نیاز جمع آوری شده و سپس چندین فرم به صورت دستی در خصوص اطلاعات شخصی وارد کننده و ترخیص کننده و همچنین مشخصات کالاهای وارد شده پر می شود و در نهایت اطلاعات وارد سامانه شده و در سایت گمرک ایران به نشانی irica.gov.ir  ثبت می شود.

2- تعیین مسیر ترخیص کالا

بر اساس قوانین گمرک کالاهای ثبت شده قبل از انجام روال ترخیص در سه مسیر سبز ، زرد و قرمز قرار می گیرند. به این ترتیب کالاهایی که نیازی به کارشناسی ندارند در مسیر سبز و کالاهایی که نیاز به بررسی های ویژه دارند به ترتیب در مسیر زرد و قرمز قرار می گیرند تا بررسی های لازم انجام شود. گفتنی است کارشناسی توسط کار گروه کنترل در دایره ارزش، ارزش اظهاری، سوابق گمرکی و… انجام می‌شود.

خواندن  ارسال بار به کشور ایتالیا

3- دریافت مجوز های لازم

برای اینکه مشخص گردد کالاهای وارداتی طبق استاندارد های تعیین شده هستند یا خیر باید از وزارت خانه یا نهاد مربوطه مانند استاندارد، بهداشت ، جهاد کشاورزی و… مجوزهای لازم اخذ شود.

4- بررسی تعرفه ی گمرکی

در این مرحله کارشناسان گمرک مجوز های دریافت شده و تعرفه های گمرکی که قانون تعیین کرده را بررسی کرده و سپس مدارک لازم را تایید و امضا می کنند.

5- پرداخت تعرفه های گمرکی

حال وارد کننده برای انجام ادامه فرایند ترخیص هزینه های تعیین شده را باید پرداخت کند.

6- تحویل کالا

پس از پرداخت هزینه های گمرکی ،هزینه های انبارداری و هزینه ی شرکت حمل و نقل ، انباردار پروانه سبز گمرکی را بررسی و مهر خروج می زند و شما می توانید محموله ی خود را بارگیری و از گمرک تبریز خارج کنید.

چه کالاهایی را می توان از گمرک تبریز ترخیص کرد؟

چه کالاهایی را می توان از گمرک تبریز ترخیص کرد؟

کالاهایی مانند انواع خشکبار، انواع پارچه، نهاده‌های دامی، محصولات پلاستیکی، انواع میوه، درب‌ آسانسور، محصولات چوبی، انواع سنگ، لوازم‌یدکی خودرو و صنعتی، دارو کمیاب، پروفیل آلومینیوم، انواع غلات، تجهیزات ساختمانی مانند کابینت، کاشی و سرامیک و بدلیجات و اکسسوری‌ها و… را می توان از گمرک تبریز ترخیص نمود.

مدارک لازم جهت ترخیص کالا از گمرک تبریز

تعدادی از مدارک لازم برای ترخیص بار شامل مواد زیر می باشد:

خواندن  تفاوت فریت بار و کارگو چیست؟

مدارک مربوط به مالک کالا یا نماینده قانونی او نیز شامل موارد زیر می باشد:

هزینه ترخیص کالا از گمرک تبریز

هزینه ترخیص کالا از گمرک تبریز یا هر گمرک دیگری به عوامل مختلفی از جمله هزینه انبارداری ، باربری، تخلیه، تعرفه آزمایشگاه، بارگیری، کارشناسی کالا و… بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *