شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

گمرک جلفا یکی از بزرگترین و مهم ترین گمرک های کشور است که نقش بسیار مهمی در واردات و صادرات کالا به کشورهای اروپایی و روسیه دارد. اگر در بخش تجارت فعالیت می کنید و علاقمند هستید اطلاعات بیشتری در خصوص گمرک جلفا و شرایط ترخیص کالا از آن کسب کنید؛ دعوت می کنیم در ادامه با شرکت حمل و نقل بین المللی” کالجار سیر پرواز “همراه باشید.

گمرک جلفا

گمرک جلفا در شهرستان جلفا و در فاصله ی 135 کیلومتری تبریز ، مرکز استان آذربایجان شرقی در وسعتی بالغ بر 500 هزار هکتار مربع احداث گردیده است. این گمرک در حاشیه رود ارس و در مرز بین ایران و کشور آذربایجان قرار گرفته و در آن تمامی امور مربوط به واردات و صادارت قطعی کالا و ترانزیت کالا برای مبدا و مقصد انجام می شود.

همچنین علاوه بر ترخیص کالا بر امور مسافران، مرز نشینان و همچنین امانات پستی نیز نظارت دارد. در این گمرک یک واحد قضایی مستقل نیز فعالیت می کند که در صورت بروز هر گونه مشکل و قاچاق تشکیل پرونده داده و به دادسرا ارجاء داده می شود. بازارچه مرزی، گمرک منطقه آزاد ارس و پل چوبی سه گمرکی هستند که به عنوان زیرمجموعه های گمرک جلفا  فعالیت می کنند.

تماس با کالجار

مراحل ترخیص کالا از گمرک جلفا

ترخیص کالا از گمرک جلفا مانند ترخیص کالا از دیگر گمرکات کشور است و مراحل و مدارک مشابهی دارد که در زیر به طور خلاصه شرح داده می شود:

1- ثبت اظهارنامه در سامانه گمرک ایران و دریافت کد رهگیری

خواندن  ارسال بار به هامبورگ از تبریز | ارسال سریع مرسوله پستی به هامبورگ

2- ارائه اظهار نامه چاپی به همراه مجوز های لازم و فیش بانکی به قسمت پذیرش گمرک

3- انجام کنترل های گمرکی از قبیل ارزیابی فیزیکی کالا و امضاء اظهار نامه توسط رئیس سرویس ارزیابی

4- پرداخت فیش بانکی و چاپ پروانه گمرکی و ارائه به صاحب کالا جهت ترخیص

مدارک لازم جهت ترخیص کالا از گمرک بازرگان

این مدارک عبارت اند از :

مزایای ترخیص کالا از گمرک جلفا

از مهم ترین مزایای ترخیص کالا از گمرک جلفا که آن را به یکی از گمرک های بزرگ در شمال غرب کشور تبدیل کرده است ؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- دارای انبار های بزرگ و سقف دار

2- امکان ورود قطار به بعضی از انبار ها

3-دارای تجهیزات پیشرفته جهت تخلیه و بارگیری

4- دارای کامیونهای به تعداد بالا و کرایه پایین

5- امکان استفاده از معافیت سود بازرگانی تا 15 درصد

6- تخفیف در عوارض گمرکی یا بخشودگی های مالیاتی به دلیل قرار گرفتن در منطقه ی آزاد ارس

7- سهولت و روان بودن روال اداری

 کالاهای ترخیص شده از گمرک جلفا

طبق گزارش های گمرک جلفا از رایج ترین کالاهای صادراتی از گمرک جلفا که به کشور های روسیه ، آذربایجان، نخجوان، ترکیه و عراق ارسال می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خواندن  ترخیص کالا از گمرک بازرگان | راهنمای ترخیص سریع کالا از بازرگان

همچنین مهم ترین کالاهای وارداتی از روسیه، ترکیه، گرجستان و کشور های اروپایی که از طریق گمرک جلفا وارد کشور می شوند می توان موارد زیر را نام برد:

هزینه ترخیص کالا از گمرک جلفا

هزینه ترخیص کالا از گمرک جلفا به نوع بار ، حجم و وزن بار، هزینه حمل و نقل ، هزینه انبار داری ، بازرسی و آزمایشگاه ، مالیات ،میزان سود بازرگانی ، دستمزد ترخیص کار و… بستگی دارد که می بایست توسط  صاحب کالا یا نماینده وی پرداخت شود.

سخن آخر

ترخیص کالا از گمرک جلفا به دلیل موقعیت مرزی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و  ترخیص کار یعنی فردی که عملیات ترخیص را انجام می دهد باید به قوانین و مقررات آگاهی کاملی داشته و از تجربه و تبحر خاصی برخوردار باشد تا بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن با صرف هزینه ی کم ترخیص محموله را انجام دهد. ما در شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار سیر پرواز با بیش از چند دهه تجربه در زمینه ی ترخیص کالا این مسیر را برای شما هموار می کنیم تا بتوانید در کمترین زمان ممکن و با صرف هزینه ی مناسب عملیات واردات و صادرات را انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با شرایط و قوانین ترخیص کالا از گمرک جلفا با دفتر شرکت کالجار با شماره 04132605923 تماس حاصل فرمایید. همکاران ما آماده مشاوره رایگان به شما هموطنان عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *