شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

تمام کالاهای واردتی از اروپا و ترکیه از مرز بازرگان وارد کشور می شوند. این مرز در شمال غربی ترین نقطه ی کشور واقع شده و تنها مرز 24 ساعته ی بین المللی کشور است. اگر شما هم علاقمند هستید، در خصوص گمرگ بازرگان و شرایط و مراحل ترخیص کالا از آن اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ دعوت می کنیم در ادامه با شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار سیر پرواز همراه باشید.

گمرک بازرگان

گمرک بازرگان در سال 1305 در دامنه های آرارات و در یک کیلومتری مرز ترکیه و در کنار شهر بازرگان از شهرستان ماکو واقع در استان آذربایجان غربی ساخته شده است. این گمرک به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم نقش مهمی در تجارت بین المللی دارد و می توان به وسیله ی آن علاوه‌بر کشورهای اروپایی و ترکیه با کشورهای روسیه، ارمنستان، افغانستان، ترکمنستان، عراق، تاجیکستان، گرجستان و آذربایجان به واردات و صادرات پرداخت.

از مهم ترین ویژگی های گمرک بازرگان که آن را از سایر گمرک های کشور متمایز کرده است ؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با کالجار

مدارک لازم جهت ترخیص بار از گمرک بازرگان

این مدارک عبارت اند از :

خواندن  روش های ارسال بار به آمریکا | ارسال بسته و لوازم خانه از تبریز به آمریکا

بدیهی است هر چقدر این مدارک سریع تر تهیه و به گمرک تحویل داده شود؛ فرایند ترخیص کالا در مدت زمان کمتری انجام خواهد شد.

مراحل ترخیص کالا از گمرک بازرگان

 

ترخیص کالا از گمرک بازرگان با قوانین سخت گیرانه ای همراه است و در صورتی که فرد وارد کننده محموله اطلاعات، کافی در این زمینه نداشته باشد، در فرایند ترخیص با مشکلات فراوانی رو به رو خواهد بود.

این مراحل به ترتیب شامل موارد زیر می باشد:

1-وارد شدن به سایت گمرک ایران و ثبت اظهار نامه و گرفتن پرینت از آن ( اظهار نامه شامل اطلاعاتی در مورد جنس کالا، وزن کالا ، ارزش کالا ، تعداد دقیق کالا و… می باشد)

2-دریافت کورتاژ و تعیین مسیر گمرکی ( سبز ، زرد ، قرمز) توسط کارشناسان : در صورتی که بار شما نیازی به بررسی کارشناس نداشته باشد در مسیر سبز، و در صورتی که نیاز به کارشناسی های ویژه داشته باشد ، در مسیر زرد یا قرمز قرار می گیرد.

3- بررسی و کنترل کالا های وارداتی

4- دریافت مجوزهای لازم از وازارتخانه یا نهاد مربوطه : به عنوان مثال برای واردات مواد غذایی باید از وزارت بهداشت یا جهاد کشاورزی مجوز های کتبی لازم دریافت شود.

5-پرداخت هزینه ها و عوارض

6- انبار داری در صورت لزوم

7- ترخیص و خروج بار و تحویل کالا : پس از پرداخت هزینه های مربوط به عوارض ، هزینه های انبارداری، هزینه های شرکت حمل و نقل و…انباردار پروانه سبز گمرکی را بررسی کرده و مهر خروج را می زند و شما می توانید بار خود را از گمرک بازرگان تحویل بگیرید.

خواندن  ارسال بار به هلند | ارسال بسته پستی با هواپیما به هلند از تبریز

کالاهای وارداتی از گمرک بازرگان

از مهم ترین کالاهای وارداتی که در سال های آخر از طریق گمرک بازرگان وارد کشور شده اند می توان به موراد زیر اشاره کرد:

1- انواع پارچه و لباس

2- مواد پلاستیکی

3- لوازم یدکی

4- انواع سنگ

5- موتور های مورد استفاده در صنعت

6- انواع درب های اتوماتیک آسانسور

7- پروفیل های آلمینیومی

لازم به ذکر است کلیه ی کالاهای وارداتی از گمرک بازرگان پس از تطابق با مقررات و استانداردهای معتبر وارد کشور می‌شوند و در صورتی که مقررات وضع شده رعایت نشوند؛ کالاها قاچاق تلقی شده و گمرک به کمک سازمان های زیرصلاح مسئول کشف و ضبط این کالاها می باشد.

کالاهای صادراتی از گمرک بازرگان

کالاهای صادراتی شامل

1- قطعات مخصوص تریلر

2- سنگ منگنز

3- ماشین آلات تراش

4- موتور های گیربکس

آمار ها نشان می دهد کالاهای ذکر شده بیشترین میزان صادرات را در سال های اخیر داشته و سودآوری خوبی را نصیب تجار کرده است.

هزینه ترخیص کالا از گمرک بازرگان

هزینه ترخیص کالا از گمرک بازرگان

هزینه ترخیص کالا از گمرک به عوامل مختلفی مانند هزینه‌های ثبت سفارش بازرگانی کالا، پرینت اظهارنامه ، حقوق گمرکی ، مالیات، آزمایشگاه ، باربری، تخلیه، انبارداری، ، بارگیری ، دستمزد ترخیص‌کار، حقوق ورودی، مالیات کارت بازرگانی شخص ثالث (درصورت نداشتن کارت) و… بستگی دارد.

شماره تلفن گمرک بازرگان

در صورتی که سوالی در خصوص نحوه ی ترخیص کالا و شرایط و ضوابط گمرک بازرگان داشتید؛ برای پاسخ گویی سریع تر و دریافت راهنمایی های لازم توصیه می شود به جای تماس با گمرک بازرگان با دفتر شرکت کالجار تماس حاصل کنید تا به جواب سوالات خود برسید.

خواندن  ارسال بار به هامبورگ از تبریز | ارسال سریع مرسوله پستی به هامبورگ

سخن آخر

همان طور که اشاره شد، گمرک بازرگان یکی از شاهراه های تجاری ایران می باشد که از طریق آن می توان با کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی به واردات و صادرات پرداخت.این گمرک مانند دیگر گمرکات کشور تابع قوانین و مقرراتی در خصوص محدودیت ها، ممنوعیت ها، معافیت ها، تعرفه ها و .. می باشد که آشنایی با این قوانین در تسریع فرایند صادرات و واردات بسیار موثر است.

در صورتی که در حوزه تجارت فعالیت می کنید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید ؛ می توانید از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار سیر پرواز استفاده کنید. این شرکت با داشتن کارشناسان مجرب و با سابقه در کوتاه ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه مراحل ترخیص کالا ی شما را با هر کشوری که تمایل به تجارت داشته باشید، انجام می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر شرکت کالجار با شماره های 04132605923 تماس حاصل نمایید. همکاران ما آماده ی مشاوره رایگان  به شما هموطنان عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *