شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

شرکت حمل و نقل بین المللی کالجار

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • چندرسانه‌ای
  • تماس با ما
  • مجله اینترنتی

ترانزیت یک فعالیت بین المللی است و کشور ها برای ترانزیت کالایی از کشور خود به کشور دیگر باید قوانین ومقررات بین المللی را رعایت کنند. تا دچار مشکل نشوند و به راحتی بتوانند از مرزهای کشور ها عبور نمایند.

◾️ترانزیت چیست؟

واژه ترانزیت Transit به معنای جابجایی، عبور دادن و یا منتقل کردن افراد یا اشیا از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر است. در زبان فارسی نیز واژه ترانزیت یک اصطلاح حقوقی و مرتبط با رویه‌های گمرکی است. به عبارتی ترانزیت به معنای انتقال کالا بین دو کشور خارجی از مسیر قلمرو و مرزهای یک کشور دیگر است.

ترانزیت کالا، با صادارت و واردات کالا کاملا متفاوت است.

تماس با کالجار

در ترانزیت یک کالا از کشور A به مقصد کشور B حرکت می‌کند. و در طول مسیر رسیدن به مقصد از برخی کشورها ترانزیت می‌شود. و بابت آن باید عوارض گمرکی یا حق ترانزیت پرداخت کند.

به همین دلیل یکی از منابع درآمدی بسیار خوب و پایدار برای هر کشوری است. برای مثال کشورهای سنگاپور و امارت جزو کشورهایی هستند که اقتصادشان بیشتر از اینکه بر مبنای صادرات باشد ؛با ترانزیت کالا می چرخد.

لازم به ذکر است امور اداری و پرداخت حقوق گمرکی در نقطه‌ی مقصد انجام گرفته و بعد از آن واردات قطعی صورت می‌گیرد.

◾️انواع ترانزیت از نظر قلمرو گمرکی

ترانزیت داخلی

ترانزیت داخلی یا پاساوان با باربری و حمل بار داخلی متفاوت است. گاهی یک وارد کننده، کالا و باری را از یک نقطه مشخص وارد کشور می‌کند، اما به دلایل مختلف مانند ترافیک و حجم بار زیاد در این گمرک امکان ترخیص کالا و وارد کردن آن به داخل بازارهای کشور از همان گمرک وجود ندارد.

خواندن  ترخیص کالا از گمرک جلفا | شرایط و مدارک مورد نیاز

در نتیجه به درخواست صاحب بار و یا به تشخیص گمرک، این محموله بار به یک گمرک دیگر در داخل همان کشور منتقل می‌شود تا امور گمرکی و ترخیص کالا در آن نقطه انجام شود. مانند انتقال بار از گمرک بندر عباس به گمرک سرخس

در واقع ترانزیت داخلی جابه‌جایی بار بین دو گمرک در داخل یک کشور است.

همچنین طبق قانون اگر ترانزیت داخلی به خواست مالک بار باشد، حق بیمه و خسارات احتمالی وارده به بار در حین ترانزیت کالا به عهده خود اوست. اما در صورتی که ترانزیت داخلی به صلاح‌دید گمرک انجام گیرد ، محافظت از بار و هم پرداخت هزینه‌ها، به عهده گمرک کشور می باشد.

ترانزیت خارجی :

ترانزیت خارجی به معنای حمل و نقل محموله‌های کالایی مختلف بین دو کشور از طریق گمرک است.

◾️انواع ترانزیت از نظر روش حمل بار

ترانزیت مانند هر جابجایی دیگری به شکل زمینی، دریایی ، ریلی و یا به صورت ترکیبی از این روش ها انجام می گیرد. ممکن است بار از یک نقطه کشور به صورت ریلی یا جاده‌ای وارد شده و بعد به صورت حمل و نقل دریایی از یکی از بنادر کشور ترانزیت شود.

ترانزیت زمینی

جابجایی کالا از طریق از خطوط جاده‌ای را ترانزیت زمینی می گویند. که با کامیون‌ ترانزیت انجام می شود.کامیون های ترانزیت؛ تریلی های ۱۸چرخ اتاق داری هستند که بعد از بارگیری درب های اتاق آن در گمرک و یا محل بارگیری پلمپ میشود و تا رسیدن به مقصد باز نمی شود.

از دیگر کامیون های ترانزیت می توان به تریلی کفی ،تریلی لبه دار ،تریلی کمپرسی ،تریلی بغل باز شو ،تریلی یخچالی تریلی تیغه، تریلی 40 فوت ،تریلی 20 فوت ،کامیونت (خاور) ،کامیون تک ،کامیون جفت ،کمر شکن اشاره کرد.

خواندن  ارسال بار به هلند | ارسال بسته پستی با هواپیما به هلند از تبریز

حمل بار زمینی از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه و کم هزینه تر از روش های دیگر است. و برای جابه جایی کالا بین کشور های نزدیک به هم از این روش استفاده می شود.

ترانزیت ریلی

به حمل بار و کالا با قطارهای باری از طریق خطوط ریلی ترانزیت ریلی گفته می شود. این روش نسبت به ترانزیت هوایی و دریایی هزینه ی کمتری دارد اما فقط در نقاطی می تواند انجام شود که دارای خط آهن باشد.

در حال حاضر کشور ما از طریق ترانزیت ریلی به کشور های افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان مبادلات کالا انجام می دهد.

ترانزیت هوایی

یکی از سریع‌ترین و پر هزینه ترین روش های ترانزیت؛ ترانزیت هوایی است. معمولا از این روش حمل و نقل هوایی برای انتقال کالاهایی با حجم کوچک و یا کالاهایی که خیلی زود فاسد می شوند مانند مواد غذایی، محصولات پزشکی و دارویی، محصولات کشاورزی و.. استفاده می شود.

مزیت اصلی این روش کاهش زمان جابجایی کالا و تسریع در انتقال کالا است. در صورتی که کالا دارای ارزش بالایی بوده و حجم و ابعاد چندان بزرگی نداشته باشد، بهترین گزینه برای جابه جایی و ارسال به مقصد حمل و نقل هوایی است.

ترانزیت دریایی

یکی از قدیمی ترین روش های ترانزیت؛ ترانزیت دریایی است که با استفاده از کشتی، قایق یا لنج انجام می شود. ترانزیت دریایی برای کشورهایی قابل استفاده است که دارای مرز آبی گسترده‌ای با یکدیگر بوده و به آب های آزاد دسترسی دارند. مانند کشور ما که از طرف شمال و جنوب به آب های آزاد جهان دسترسی دارد.

خواندن  معرفی فرودگاه بین المللی تبریز

از این روش برای انتقال کالاها در حجم وسیع و در اندازه های بزرگ مانند جابه جایی نفت و فراورده های نفتی استفاده می شود.

حمل بار دریایی

◾️قیمت ترانزیت کالا

قیمت ترانزیت کالا در بین کشور های مختلف رقابتی است و کشور ها در تلاش اند برای پیروزی در بازار های بین المللی قیمت های خود را به صورت رقابتی تعیین کنند.

اگر کشور ها بتوانند از مزیت های رقابتی خود و توانایی هایشان در زمینه ترانزیت به خوبی استفاده کنند. سود بسیار خوبی را به اقتصادی کشور خود وارد می کنند. زیرا کشور ها به مناطق و کشور هایی ترانزیت کالا را انجام می دهند که در آن هزینه های حمل و نقل برایشان ارزانتر تمام شود.

همچنین هزینه حمل بار با ترانزیت همانند سایر ماشین های باربری متناسب با مسافت، وزن بار و ارزش مالی بار تخمین زده میشود.

◾️سخن آخر

صادرات و واردات و ترانزیت کالا نقش مهمی در اقتصاد هر کشور ایفا می کنند. همچنین ترخیص کالا از گمرک و ترانزیت آن چه از نوع داخلی باشد و چه خارجی، امری تخصصی است. در این راستا کالجار یکی از شرکت های باسابقه در زمینه ترانزیت و ارسال با بین المللی است که می تواند با کمک کارشناسان متخصص شما را در زمینه ی ترانزیت و ترخیص کالا همراهی می کند.

شما هموطنان عزیز می توانید برای آگاهی از قیمت ها و شرایط ترانزیت کالا با شماره های 32605923-041 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *